Astronomové zachytili nové signály z kosmu

Nejmodernější rádiové teleskopy zachytily nyní neznámé signály pocházející ze vzdáleného vesmíru. A vypadá to, že „kosmická zpráva“ je umělého původu a mohla ji vyslat nějaká vyspělá inteligence. Rádiový signál cyklické formy se objevuje v pravidelných milisekundu trvajících intervalech. Ke svému vysílání spotřebuje asi tolik energie, jakou generuje naše Slunce za jediný den.

Podle astronomů signál pochází z některé z planet v naší Mléčné dráze. V té je ale asi 200 miliard hvězd a její průměr se odhaduje na 100 tisíc světelných let, takže dohledání zdroje může nějakou dobu trvat. Dané těleso se ale podle vědců musí vyskytovat v naší galaxii. Kdyby totiž signál pocházel z větší vzdálenosti, jeho struktura by se rozptýlila vlivem kosmického prachu. „Zprávu“ se nyní pokoušejí dekódovat týmy astronomů z německého Neukirchenu a z University of Hawaii.

• Dr. Novotny

Neviem sice ci to niekomu este nenapadlo alebo je to len otom ze maju ludia pracu a ide im plat, no v kazdom pripade nieje mozne zachytiť signal lebo sa na zem nedostane, je sice mozne sledovat signal hviezd ale uvedomme si ze aka je to silna energia co umelo vytvoreny signal nema ani smietko sily a to este cestou k zemi je deformovany gravitaciami a inym zhlukom signalov a nakoniec v ziadnom pripade nemoze prejst cez nase magneticke pole zeme a to ani k druziciam lebo tie su tiez este vo vnutri chranene polom zeme tak ze preto stale nemoze nik za tie roky najst nic.

Zhrnutie je ze ak je signal silny ako zdroj Slnka tak to nebude umelo vytvoreny a iny nezachytime .

• Puci

Nemyslím si, že by chtěl někdo kontaktovat přímo nás, je to zkrátka jen zpráva vyslána všem. Něco podobného jako posíláme my, nebo nějaké varování. To se nedozvíme. A kdyby ano,t ak nám to zatají, takže zůstávám u toho, že se to nedozvíme.

• Josef Nadbela

KDE JE UVEDEN ZDROJ?????

• MÍM

prd.dím a je první na světě prd a je druhí na světě i tak jeto možne

• MÍM

stíví už ma jasno asi jako jediny

• Lincoln

A proč bys nás měl někdo chtít kontaktovat? Jiné rasy na mnohem pokročilejší úrovni zajímá asi něco jiného než lidi. Možná Země by je mohla zajímat, ale určitě ne lidé. Když jdete kolem mraveniště, tak je to taky nižší forma života a nesnažíte se s nimi navázat kontakt. Buď do něj šlápnete (pokud je vám 5 let) a nebo prostě jdete dál. A pokud je někdo již na tak vyspělé úrovni, tak se sem dávno může přiletět podívat, aniž bychom to my věděli. Na to nemusí někde švihnout vysílač a vysílat starodávný signál.

• Unbelievable

nezacinate sa tak trochu opakovat??? http://procproto.cz/veda-a-technika/astronomie/astronomove-zachytili-zahadne-radiove-vlny-z-vesmiru/ myslim ze je na case vymenit redaktorov :) ;)

• Ondřej Tabach

Zdroj?

• bigbiz

Jedna paní povídala. Ale osobně si myslím, že život mimo Zemi existuje. Jen si ale nejsem jistý tím, že vyspělá mimozemská civilizace používá radiové vysílání.

• Pan_Vahu

a kto nás pozná, nebude nás kontaktovať… bol by to hlupák… podľa mňa sme dávno na nejakej čiernej listine civilizácií, nejakom BAN liste, prosím nekontaktujte tú modrú planétu, jej obyvatelia sú takí nenažraní, chamtiví, agresívni a poškodzujúci si vlastnú planétu, že oni sa zničia skôr či neskôr sami… ak by išlo naozaj o inteligentú formu života, obídu nás na miliardy kilometrov

• OKO

Hele já myslím, že tím si asi musí projít každá rasa ve vesmíru. Je to nejspíš životu přirozené. Jde o to, jestli to zvládneme nebo ne.

• thisistora

To je vse mozne, pokud vesmir, vse kolem nas i my sami fungujeme na zaklade nasich poznatku a hlavne na zaklade nasich predstav.
            PNase znalosti jsou ale mozna ani ne 1% z toho co vse a jaky ma vse vyznam. Vzdyt my neumime vysvetlit a popsat 90% DNA, 90% mozku, neumime popsat co je vedomi, ani co to je laska. Umime neco vysvetlit na zaklade poznani a vedy, kterou ale opet zkoumame nasimi smysly, zalozenymi na nasem vnimani. K velkemu prevapeni mnoha vedcu v oblasti kvantove fyziky se jejich vedecke objevy prolinali s poznanimteologu, ezoteriku a filozofu. Uz Demokritos v 5 st. p.n.l. popsal hmotu a i tehdy nejmensi myslitelne stavebni materialy hmoty, ktere pojmenoval atomos. Jak k tomu mohl prijit bez mikroskopu? Pokud kvantova fyzika funguje spravne, pak my vime vse co vedi jine civilizace.Ale je dost dobre mozne, ze my ani jine civilizace neexistujeme a jsme jen myslenkou, energii, kterou nam mozek nasimi smysly prevadi na neco pro opet nas mozek “hmatatelne“. Je teda mozne ze i jine civilizace vedi o nas. Ale jinak. Bez cestovani. Nas mozek je brzda. Dava nam poznat jen to, co poznat mame. Pokud pozname neco o cem tvrdime, ze je to naznak Boha, nejsme ani o promile bliz poznani. Muzeme o tom psat donekonecna, ale vse je jen co kdyby. Berlicky na lidskou touhu po poznani. Pritom si nedokazeme ukocirovat ani vlastni emoce, kterejsou sice zdrojem vseho pekneho na zemi, ale jsou zdrojem i vseho zla. Veda i pres vsechny uspechy je celkem slepa. Zajima me poznani teologu, filosofu budhistu v meditaci, ci ezoteriku. Tam se poznani dobereme driv. Ne nadarmo se spicky kvantove vedy obraceji k ruznym filozofiim a snazi se hledat paralely. Viz Amit Goswami. No nic, stejne me spolek vecnych skeprtiku vypiska :)

• OKO

No já Tě pranýřovat nebudu. S největší pravděpodobností se totiž nakonec asi mýlíme všichni, včetně těch, které zmiňuješ.
              Já si myslím, že je nejlepší mít otevřené všechny „kanály“ možných vstupů (tedy včetně těch, co o nich píšeš). Podle mne však na jejich vyhodnocení a postupné budování „modelu světa“ nemáme nic lepšího, než vědecký přístup.

• bigbiz

Já si myslím, že naopak. Představte si sám sebe. Žijete ve světě, plném inteligentních lidí, kteří vědí, jak se chovat k přírodě a k ostatním lidem. Používáte vyspělou technologii, jako třeba moderní auta, počítače, internet a na dovolené létáte letadlem. Ale najednou k vám někdo přijde s tím, že někde ve světě a ještě k tomu nedaleko od vás žije skupina bláznů, kteří si myslí, že Země je placatá a věří dávno vysvětleným věcem, které i nadále považují za nadpřirozené, platí za vše nějakými papírky a ještě řvou, že žádný inteligentní život kromě toho, který je na jejich plácku neexistuje. A aby toho nebylo málo, tak ještě tihle blázni občas na sebe vytáhnou klacky a začnou válčit a je jedno, o co. Kdybych byl na vašem místě já, tak bych ty blázny chtěl vidět co nejdřív. Sice jim nijak nepomůžu, ale pozorovat je, jako studijní materiál je k nezaplacení. A takhle si myslím, že o nás mimozemšťané uvažují. A pak je tu ještě ta možnost, kterou nastínil OKO. A to ta, že se jedná o přirozený vývojový stupeň každé civilizace a mimozemšťané jen pozorují, jak si s tím poradíme.

• Kamil Moučka

…ale pozorovat je jako studijní materiál jo? Takže pokud by o nás nějací mimozešťani věděli a disponovali takovou technologií, která by jim umožnila nedej bože nás navštívit, zcela jistě by nás nepozorovali jako studijní materiál. Ti by se snažili nás odstranit jako obtížný hmyz a vysát veškeré přírodní zdroje planety. Toto by byla jejich hlavní motivace v rámci přirozeného vývoje každé civilizace, který pochopitelně pro mimozemšťany platí taky.

• Ivo B. Bowie

Promiň, ale nerozumím tomu „vysát přírodní zdroje“. Myslím, že naše planeta se skládá ze stejných materiálů, kterých je ve vesmíru nekonečně mnoho. Pokud by je vyspělá civilizace potřebovala, tak si je prostě kdekoliv nasbírá a nepotřebuje se vrtat zrovna v naší planetce. To děláme my a je to vysoce neefektivní (z milionů tun vytěžíme sotva pár gramů vzácných nerostů?).

• 3Bird

NO GO zona v solárním systemu.