Mimozemská konstrukce u hvězdy KIC 8462852 nečekaně zmizela

Zástupci vysoce rozvinuté mimozemské civilizace, kteří žijí v blízkosti hvězdy KIC 8462852, zjevně zaregistrovali, že se o ně začaly zajímat jakési primitivní bytosti ze vzdálené Země. Proto pozastavili činnost energetické megastruktury, kterou instalovali kolem své hvězdy. Nijak jinak se totiž nedá vysvětlit, proč KIC 8462852 zničehonic přestala »blikat«.

Potvrzují to astronomové z USA, Ruska, Německa i Estonska, kteří dané těleso pozorují už přes rok. Zajímalo je neobvyklé chování hvězdy, která poměrně výrazně měnila svůj jas. Mnozí vědci vyslovili názor, že je to v důsledku tzv. Dysonovy sféry, což je hypotetická superkonstrukce, která umožňuje využití absolutně veškeré energie hvězdy. Jiní experti jsou teď ale přesvědčení, že kolem KIC 8462852 žádná obří konstrukce instalována nikdy nebyla a změny jejího jasu způsobily chyby v měření.

Jenže to je podle většiny astronomů vyloučeno. Hvězdu něco v pravidelných intervalech skutečně zastiňovalo – KIC 8462852 »pohasínala« v různých časových intervalech od 5 do 80 dnů. Podivný fenomén objevil teleskop Kepler v roce 2011 a potvrdila ho i nezávislá měření odborníků z Yaleské univerzity i mezinárodního týmu astronomů. Právě ti se před časem rozhodli, že prověří, jak se KIC 8462852 chovala dříve. Měli totiž k dispozici archivní fotografie z observatoře v německém Sonnebergu. A zjistili, že v letech 1934 – 1995 se jas hvězdy vůbec neměnil. To znamená, že ji přinejmenším do roku 1995 nic nezastiňovalo. Co to může znamenat? Že mimozemšťané začali stavět Dysonovu sféru v roce 1995 a dokončili ji v roce 2011? A teď ji zakonzervovali?

• Vít Bednář

Pobavil mě samotný nadpis článku. Tak nějak nelze nijak ověřit (a nemáme tu ani žádný relevantní odkaz na publikované výsledky) že by vůbec existovala nějaká konstrukce která by mohla zmizet. Pak by mě navíc zajímalo jak by asi zjistili, že o patnáct set let později bude někdo sledovat stavbu této domnělé konstrukce.

• Petr K

Teď už víme proč na volné noze.

• stan

Jj, protože je „tak trochu mimo“, jak sám přiznává….

• Pingback: Mimozemská konstrukce u hvězdy KIC 8462852 nečekaně zmizela | Procproto.cz – Spisovatel Tomáš Sekerka()

• Jana Kontrová

dostavěli, sundali lešení a šli o planetu dál

• Radek

ach jo, tato hvězda je vzdálena 1500 světelných let, tedy v roce 1995 nikdo nic stavět nezačal. Pokud to tam je, tak to pamatuje příchod slovanů do Čech

• Martin Pokorný

Nehledě na to, že by vyspělá mimozemská civilizace určitě zastavila tak pokročilou stavbu kvůli tomu, že na vzdálené planetě nějaký „hmyz“ pozoruje divné blikání.