Na Plutu byly objeveny známky života

Molekuly organického původu, které jsou považovány za „stavební kameny“ života, objevil na povrchu Pluto Hubbleův teleskop. Na trpasličí planetě jsou oblasti s vysokou absorpcí ultrafialového slunečního záření, což indikuje přítomnost organických látek obsahujících uhlovodík nebo dusík.

„Molekuly uhlovodíku a dalších látek se zřejmě podílejí na zvláštnostech ultrafialového spektra a dávají Plutu jeho charakteristickou cihlově červenou barvu,“ řekl vedoucí výzkumu Alan Stern z Southwest Research Institute v Coloradu. Připomněl také, že na trpasličí planetě byl zjištěn metan a oxid uhelnatý ve zmrzlém stavu a soudí, že jejich interakce s kosmickým zářením vede ke vzniku látek absorbujících ultrafialové paprsky.

Když vědci srovnali údaje z roku 1990 se současnými fotografiemi Pluta, překvapily je viditelné změny na jeho povrchu. Stern s kolegy soudí, že jejich příčinou byl prudký nárůst atmosférického tlaku. Nová pozorování upřesní, jak se tato trpasličí planeta v průběhu času vyvíjela.

Pluto, které v roce 1930 objevil astronom Clyde Tombaugh, bylo dlouho považováno za plnohodnotnou planetu. V roce 2006 bylo ale zařazeno do kategorie trpasličích planet. V současné době jsou známy jeho čtyři měsíce, Charon, Nix, Hydra a P4. Přesnější informace o tomto vzdáleném tělese se dozvíme po 14. červenci 2015, kdy se k němu přiblíží meziplanetární sonda NASA New Horizons.

Zdroj: Segodnya

• myslím si že není možné aby byl na plutu život. je přece nejdál od slunce dokonce dál než neptun. je na něm zima. takže je nemožné aby byl na plutu život.

• tomas