V pátek kolem Země proletí třicetimetrový asteroid

V pátek 12. října se k nám přiblíží cca 30metrový asteroid. Těleso, které dostalo název 2012 TC4, objevili astronomové z observatoře Pan-STARRS na Havajských ostrovech 4. října.  V pátek v 5.29 h greenwichského času se těleso dostane do minimální vzdálenosti 88,5 tisíce km od Země.

Včera v 16.04 h greenwichského času proletěl v blízkém sousedství Země jiný asteroid o průměru 24 až 55 m. Pátého října ho objevili astronomové ze soukromé observatoře Tenagra v Arizoně. Objekt nazvaný  TCT501 proletěl ve vzdálenosti 254 tisíc km od Země.

Zdroj: planeta.moy.su

• Johny

Při velikosti tělesa je lepší se odkazovat spíše na pojem meteorit než asteroid ;-)

proč? asteroid nemá definovanou nejmenší velikost, Meteorit je to co najdeš například na Zemi, na zemi po průletu atmosférou. Když to nedopadne na zem je to jen meteor. Když je to v otevřeným prostoru je to asteroid nebo planetka. ufff

• Kamil Kotek

88,5 tisíc km…to je docela blízko ne?není možný aby se gravitací stáhla do atmosfery?

ne

• kamaka

…ale může mu pozměnit dráhu.

ne

• ty jsi troglodYd to snad neni mozny

ale no tak no tak, nač tak slabošská slova. Místo plácaní hovadin pouč ostatní, jak Země změní dráhu tohoto zrnka písku. Stačí popis děje jak k tomu dojde a co je jeho příčinou a jakým směrem bude dráha změněna. Matematicky to ani raději nechci ………….. :-)))

• Ano tohle se da vse matematicky vypocítat..cekam na vas vypocet kdyz jste tak chytrej..Ne dnes neni uz odpoved..dekujuu budu se tesit co z vas vyleze za rovnicY

Ty jsi, ale trdlo. Ze mě žádnej výpočet nevypadne proč by měl? To ty tu vytváříš napětí mezi uživateli. :-))) Pokud mě nazýváš prehistorickým obyvatelem jeskyních příbytků, budiž. Zřejmě máš větší znalosti než já. Proto jsem to chtěl pouze vysvětlit. Jenže nestalo se místo toho další arogance. Chudáčku, zřejmě zanedbaná výchova a mindrák z matematiky. Hmmmm :-))))

• kamaka

Tome já se o to pokusím. To, že Země a taky náš Měsíc (za 16 hodin od největšího přiblížení k Zemi projde ve zhruba stejné vzdálenosti také od Měsíce), je prakticky jisté. Jeho rychlost nebude nijak závratná „jenom“ kolem 7km/h a také těsné přiblížení k oběma tělesům. Do jaké míry dojde k pozměnění dráhových elementů se zjistí z poloh až po samotném přiblížení. Ze současné dráhy vypočtené ze 127 přesných pozorování ode dne objevu až po dnešek, se započtením gravitačního vlivu planet obecně, se numerickou integrací dá vypočítat budoucí přibližná dráha. Z výpočtu vyplývá, že se těleso znovu přiblíží k Zemi skoro přesně za 5 let. Problém je v tom, protože nevíme jak přesně Země dráhu tělesa ovlivní, vychází v době největšího přiblížení k velkému rozptylu ve vzdálenosti. Hodnoty se pohybují od 13 000km až do 790 000km vzdálenosti od Země. Takže, až se bude po průchodu kolem Země a Měsíce určovat nová dráha, pak se uvidí, a sám jsem na to zvědav, do jaké míry se změnily dráhové elementy nové dráhy od té původní. Mimochodem, tohle to samé Země provede i s Apophisem v roce 2029 při jeho těsném přiblížení. Stávající velká poloosa dráhy Apophise je menší než 1 AU. Po průchodu bude jeho dráha mít velkou poloosu větší než 1 AU.

Pěkně sepsáno. Jde o to že ten asteroid nevznikl včera. On byl pouze objeven. Na změnu dráhy to mít vliv nebude neříkám, že nepocítí vliv gravitace, ale bude to kompenzováno rychlostí, aby mohl změnit dráhu letu musí změnit rychlost. Nejde o žádný zbloudilý balvan, který náhodou vlítl do naší sluneční soustavy, je jí součástí. Je na to malý.
                  Naproti tomu Apophis to je jiný kalibr a bude velice velice blízko níž než Lagrangeovým bodem tam jistě ke změně dráhy dojde. Na druhou stranu taky se pletu. Uvidíme. Pak si napíšeme :-)))