Vědci z NASA předpověděli kolizi naší galaxie se sousední

Experti z NASA sestrojili pomocí Hubbleova teleskopu přesnou simulaci, kdy se naše Mléčná dráha srazí se sousední galaxií Andromedy. Stane se tak za 4 miliardy let, za další 2 miliardy galaxie splynou v jednu.

„Po více než sto letech máme konečně jasno o budoucnosti Andromedy a naší Mléčné dráhy,“ řekl pro server NASA astronom Sangmo Tony Sohn z institutu v Baltimoru.

Dvě sousedící galaxie jsou od sebe nyní vzdáleny 2,5 milionu světelných let a díky působení vzájemné přitažlivosti se k sobě přibližují rychlostí asi 400 000 km/h. Podle předběžných výpočtů by tak mělo ke srážce dojít přibližně za 4 miliardy let.

Pokud v té době bude ještě někdo žít na Zemi, může se podle odborníků z NASA těšit na úchvatnou nebeskou podívanou. Obloha prý bude velkolepě posázena hvězdami.

Na druhou stranu, tato kolize sebou přináší i možná rizika. Vědci totiž očekávají, že dojde k radikální změně podoby naší galaxie a Slunce se přesune do její jiné části. Simulace naznačují, že náš sluneční systém bude uvržen dál od jádra galaxie. Bude pak trvat ještě další dvě miliardy let, než se galaxie ustálí a definitivně spojí do jedné.

Zdroj: bbc.co.uk

• Heavy

chcel by som cestovat v čase aby som to videl :)

Ajajaj ja teda žádnou galaxii Andromedy neznám, Jako souhvězdí Andromeda jo to jo a pak galaxie M31 a M32. Nechápu, proč bychom měli opouštět naší planetu nebo sluneční soustavu? kvůli „srážce“ je to celkem řekněme obvyklý jev a nijak tragický ……

• wayfarer

Dovtedy sa môže toľko toho stať, že sú to trošku unáhlené závery..Kľudne sa môže ľudstvo (pokiaľ sa samo nezničí) dostať do takého štádia, že jednoducho našu materskú galaxiu opustí..ale pravdepodobnejšie je to, že dovtedy vyhynieme..

• kazanek

Jj,ja si myslím že lidstvu je předurčeno aby zkoumalo nasi slunečni soustavu,galaxii a nasledne expandovalo do celeho kosmu.Veřím že to maji všechny vyspele bytosti tam venku v „krvi“.A ty ktere to nedokažou,nakonec zhynou,je to jako přirozeny vyber tady na zemi.A tady na zemi už je situace celkem povážlivá..Přelidněni,supeervulkany,ze dne na den mužou vypuknout neznamí epidemie,aids,jaderny nebezpečí…to vsechno nas muže znicit nebo vrhnout do doby kamenne.A proto me dost znepokojuje že jsme jeste zdaleka nevynalezli prostředky pro přesun v naši galaxii.Aspon rychlost blízkou svetlu a nebo ohnout časoprostor.Snad se nam to jednou podaří.

• wayfarer

Myslím, že ľudstvo si nezaslúži objavovať nové svety dovtedy, kým nepochopí, že ničením a samodeštruktívnym chovaním sa žiť nedá. Nemáme právo ničiť aj iné planéty a svety. Najprv by sme sa mali poučiť na svojej Zemi a vážiť si všetko, čo nám ponúka. Až vtedy sa môžeme zamýšľať nad expandovaním. Potom by sme boli ako kobylky. Zničíme jednu planétu a pôjdeme na ďalšiu?? Aby sme ju zasa vyplienili?! To nie je chovanie inteligentných bytostí…Som za to, aby sme objavovali nové svety. Ale až vtedy, keď si ich budeme vážiť. A nepôjdeme tam iba preto, že sme si spravili z materskej planéty smetisko.

• kazanek