Nová cesta do středu Země – stejná cesta do pekel jako Kolský vrt?

Vědci se stejně jako hrdinové románu Julese Verna stále nevzdávají pokusů proniknout do nitra Země. Nepředpokládají, že by v něm objevili podzemí moře a prehistorické dinosaury, hodlají ale zjistit, jaká je skutečná stavba naší planety. Unikátní experiment plánují britští vědci ze Southamptonského oceánografického centra – 20 km hlubokým vrtem chtějí proniknout k zemskému plášti (část Země rozkládající se mezi kůrou a jádrem).

Zatím se nejdál dostali Rusové – hloubka jejich Kolského vrtu činí 12 262 m. Britové se ale chtějí provrtat až do hloubky 20 km. Vrt nepovedou ze souše, kde tloušťka zemské kůry může dosahovat až 60 km, ale ze dna Tichého oceánu, kde je kůra mnohem tenčí. Díky tomu budou moci odebrat vzorky zemského pláště a následně lépe pochopit seismické procesy, které se odehrávají na naší planetě.

[pullquote_right]Čtěte dále na ProcProto.cz: Kolský vrt – objevili geologové peklo?[/pullquote_right]

Vrtné práce by měly začít v roce 2018 s využitím japonské techniky. Nicméně na cestě k zemskému plášti bude třeba překonat hodně překážek. Za prvé, čím hlouběji se dostanou, tím tvrdší bude hustota a tvrdost kamene, a vůbec není jisté, zda si s tím technika poradí. Za druhé, ve 20km hloubce dosáhne tlak neuvěřitelné hodnoty 1500 barů. I to může být pro techniku osudné. Za třetí, teplota v zemských vrstvách, kam se vědci chtějí dostat, dosahuje přibližně 1000 až 1200 °C. Vědci budou muset neustále měnit vrtné sady a ochlazovat je mořskou vodou.  Složitost tohoto projektu přirovnávají k přistání člověka na Měsíci.

V roce 1989 se sovětští vědci na poloostrově Kola provrtali hloubky více než 12 km. Na veřejnost se tehdy dostaly neuvěřitelné zprávy, že přístroje zaznamenaly jakési podivné zvuky z hlubin připomínající křik a sténání. Média psala, že se lidstvo dotklo pekla a dávala tento fenomén i do souvislosti s hroutící se železnou oponou. Ačkoli sami Rusové dnes tvrdí, že šlo jen o báchorku, která nemá žádné vědecké opodstatnění, i nyní se objevují tvrzení, že si Britové hrají s ohněm. Naše současné znalosti o struktuře Země jsou totiž především teoretické.

Kolský vrt - někteří z geologů dokonce tvrdili, že se snad dotkli samotného pekla. Dozvíme se díky novému vrtu další neuvěřitelné informace?

Například při hloubení Kolského vrtu, jehož cílem bylo studium litosféry, vědci zaznamenali výsledky, s nimiž nepočítali. Většina existujících hypotéz se nepotvrdila a navíc se ani nepodařilo zjistit, co vlastně tvoří podstatu naší planety. Takže důsledky dalších experimentů se skutečně nedají předvídat. Představte si člověka, který pozoruje mýdlovou bublinu a přemýšlí, co je uvnitř. Plyn? Nebo tvrdá pevná látka? Vezme tedy jehlu a bublinu propíchne… A vědci teď chtějí vrazit „jehlu“ do „bubliny“, na které všichni žijeme. Máme jen jednu planetu. Kde je záruka, že se nerozpoutá peklo, když ji „propíchneme“?

Zdroj: tainy.info

• Marek

Kazdy dobre vi, ze Zeme je ve skutecnosti DUTA.
    Uvnitr ziji nacisti (prodavali na povrch diamanty), puvodni obyvatele a samozrejme jsou tam mimozemske zakladny. :P

V roce 1910 se do hloubky 120m prokopala mexicka Penoles Mining Corporation (PMC), ktera tezila zeleznou rudu. Po explozi (normalni/rizena ne nehoda apod.) se vytvorila „dira“ do neceho, co nikdo necekal a nasledne byly prace v teto casti tunelu zastaveny a dira zasypana.

V roce PMC opet otevrela dalsi diru „do temnoty“ ale tentokrat z ni vyrazila velka teplota. A historie se opakovala – dul byl uzavren a tezba pokracova jinym smerem. Tentokrat se ale pro jistotu vlozila do pripadu i mexicka vlada a obe lokace zabavila.

Co tam mexicani objevili? Peklo, neco co nemel nikdo videt nebo snad NIC…?

Zkuste tohle: http://www.youtube.com/watch?v=HeiMfLmJtzk

• JanaS.

Jenže když budou vrtat, planeta se muže nasrat ještě víc než je a budeme v háji totálně…Nedají si pokoj.

horši než přechod z druhohor na třetihory nebo ze třetihor na čtvrtohory to nebude :-)))