Zničil Austrálii obří meteorit, nebo invaze z kosmu?

Začalo to před více než 20 lety, když profesor univerzity v australském Wollongongu Edward Bryant učinil na jihovýchodním pobřeží Austrálie neuvěřitelný objev.

Na vysokých útesech, daleko nad hranicí příboje, objevil neobvyklou směsici povalujících se kamenů, které neodpovídaly okolnímu geologickému podloží. Další průzkumy odhalily pozůstatky jakéhosi obrovského vodního přívalu v místech stovky metrů vzdálených od mořského pobřeží.

[pullquote_right]Teprve před několika lety byl jižně od Nového Zélandu objeven pod hladinou Tichého oceánu kráter o průměru 21 kilometrů, který vznikl podle všeho po dopadu obřího tělesa, komety nebo asteroidu, o průměru téměř jeden kilometr.[/pullquote_right]

Bryant a jeho stoupenci měli záhy jasno. Obří tsunami způsobil nějaký nepředstavitelný pustošivý zásah z vesmíru. Teprve před několika lety byl jižně od Nového Zélandu objeven pod hladinou Tichého oceánu kráter o průměru 21 kilometrů, který vznikl podle všeho po dopadu obřího tělesa, komety nebo asteroidu, o průměru téměř jeden kilometr. Další výzkumy ukázaly, že k této katastrofě mohlo dojít někdy kolem roku 1500, tedy v době, kdy ve zdejších končinách žili jenom domorodí obyvatelé. Proto pochopitelně chybí písemné dokumenty, které by popisovaly průběh katastrofy.

Vlády se ujalo ohňové božstvo

Ke slovu tu ale přicházejí domorodé pověsti, které se předávaly z generace na generaci. V nich se zcela jasně hovoří o dni, kdy se „nebe pozvedlo a pak puklo, padaly hvězdy a přes zem se hnaly obrovské záplavy“. Zajímavé je jistě to, že prakticky stejnými slovy popisují katastrofu báje australských Aboriginců stejně jako novozélandských Maorů. V lidové paměti zůstaly zachovány i důsledky katastrofické události: pobřeží se vylidnilo, protože veškeré člověčenstvo spláchla voda a jen pár šťastných přežilo a schovalo se ve vnitrozemí kontinentu i ostrovů. Dále pak domorodci hovoří o sestupu „ohňového božstva“, které ovládlo na nějakou dobu celé zničené území. Co když se tedy nejednalo o pád meteoritu, ale o nějaký cílený útok z vesmíru, který měl připravit půdu pro ovládnutí určitého území?

To už se ovšem ocitáme na poli čistých spekulací, třebaže tato teorie má dostatek zastánců. Co je ale jisté, že existují svědectví starých čínských letopisů o tom, že v roce 1490 dopadl na Čínu obrovský meteorit a následné rozběsněné přírodní živly zabily v provincii Šansi více než deset tisíc lidí. Jistě není náhoda, že k této události došlo přibližně ve stejnou dobu, kdy se nejspíš odehrála také australská katastrofa. A východní kroniky hovoří i o tom, že podobné úkazy byly na přelomu 15. a 16. století v Tichomoří poměrně časté. Jako by tu opravdu existoval něčí záměr…

• Puci

Mě zaujal popis Ohňové božstvo.Nemohl to být jen rozsáhlý požár právě po pádu tělesa a zem? Lidé vidávali božstva ve všech přírodních silách,tak bych se přikláněla ke katastrofe než k pokusu marťanů. A i kdyby,je dobře,že se jim to nezdařilo,no ne?

• Carlos

Je zajímavé, že ve stejném období, jako dopadlo kosmické těleso do oblasti u Nového Zélandu – 1500 nl spadá i vědecky odůvodněné období malé doby ledové – 1550 až 1850 nl. Jak vidět, teorie o člověkem způsobované oteplování planety je nesmysl. Jen se vracíme ke klimatickému modelu, který je pro naši planetu běžný.

• Kamil Kotek

Aby to pak nebylo jako v Pán času..že našli v podzemí původní obyvatelé země a pak budou chtít vyjít…
    PS: v tom pán času jsou docela i smyslné scény(příběhy) co myslíte vy?že by tajný vzkaz lidem? :D

• Prosím pěkně, přestaň tomu říkat „Pán času“, vždyť to je skoro rouhání.
      Jinak, co tohle bylo za díl? To už budou nějaké díly se Smithem, ne? …že ty jsem všechny neviděla… zatím.

• Kamil Kotek

ano,trochu ano..:D jinač,nevím kterej to byl díl..ale myslím si že ano,bylo to už se smithem…

• Už se mu pomalu dostávám na chuť, ale pořád mi tak trochu vadí :D

• Kamil Kotek

je to docela změna no.. :D ale pak si zvikneš,a je mnohem lepší než ten první :D

• Prvnim myslis Eccelstona? To byl muj „prvni“ Doctor a horkotezko jsem si zvykala na Tennanta a kdyz jsem si ho konecne oblibila, tak se zase zregeneroval, smetak jeden. :D

• Kamil Kotek

jo,ten tennanta tam byl krátce..

poněm tam byl už Matt Smith kterej je asi nejlepší :)

• FFS

Že by meteoritský roj v určitém období dopadal do těchto oblastí? To by se zdálo nejpravděpodobnější.
    Příprava invaze FTL civilizace, s největší pravděpodobností používajících energetické zbraně, pomocí cílených útoků vůči domorodým obyvatelům, kteří by po nich házeli možná tak oštěpy a kameny, je směšná. Když už bych vzal v úvahu intervenci zvenčí, tak spíš za účelem monitoringu škod.