Diskusní fórum Datartu: Kde zákazníci radí zákazníkům

Datart Forum

Přehled recenzí a zkušeností zákazníků Datartu

Když se řekne Datart, většina z nás si vybaví obrovský výběr elektroniky a prodejny na každém rohu. A není divu - vždyť kde jinde najdete všechno od mobilů až po pračky pod jednou střechou? Prodavači většinou fakt vědí, o čem mluví, a dokážou poradit i naprostým laikům.

Jasně, není všechno růžové. Reklamace jsou někdy za trest - jeden den vám ji vyřídí raz dva, jindy čekáte jak na smilování. Ale co potěší, je možnost vybrat si mezi vyzvednutím na prodejně nebo doručením až domů. Kdo by se tahal s těžkou televizí, že?

Slevy jsou kapitola sama pro sebe. Kdo sleduje akce, může ušetřit fakt slušné peníze. Jen pozor na rozdíly mezi e-shopem a kamennými prodejnami - občas se ceny liší a pak člověk kouká jak zjara. Za to bodový systém je super věc, časem se ty slevy fakt nasčítají.

E-shop mají celkem dobře udělaný, všechno najdete bez velkého hledání. S aplikací je to trochu horší - někdy se zasekne zrovna když máte nakoupeno a chcete zaplatit. No nervydrák!

Co fakt stojí za zmínku, je nákup velkých spotřebičů. Odborné poradenství je k nezaplacení, zvlášť když člověk kupuje něco dražšího. Chlapi, co vám to přivezou a nainstalují, většinou vědí, co dělají, i když občas musíte být trochu flexibilní s termínem dodání.

Pojištění a prodloužená záruka? No, není to nejlevnější, ale u dražších věcí se to může vyplatit. A když se vám něco nelíbí, do 14 dnů můžete vrátit bez ptaní - funguje to fakt bez problémů.

Splátky jsou taky v pohodě, schválí vám je prakticky na počkání. Jen si pořádně přečtěte podmínky, ať vás pak něco nepřekvapí. Nikdo nechce platit zbytečné poplatky navíc, že?

Technická podpora a řešení problémů

Technická podpora na fóru Datart je fakt parádní věc - je to místo, kde najdete pomoc skoro se vším. Ať už bojujete s novým telefonem nebo vám zlobí pračka, vždycky se tu najde někdo, kdo poradí. Není nic horšího než koupit si nový spotřebič a pak nevědět, jak ho správně používat, že?

Funkce fóra DATART Dostupnost
Diskuze k produktům Ano
Hodnocení produktů Ano
Registrace uživatelů Ano
Moderování příspěvků Ano
Reakce na recenze Ano
Technická podpora Ano
Propojení s e-shopem Ano

Fórum má super rozdělení do kategorií, takže se v něm neztratíte. Než začnete psát nový dotaz, mrkněte do vyhledávání - dost možná už někdo řešil to samé co vy. Moderátoři tu odvádějí skvělou práci a udržují diskuze věcné, žádné zbytečné žvásty.

To nejlepší na tom všem je sdílení zkušeností. Třeba když si chcete koupit novou myčku, najdete tu reálné zkušenosti od lidí, kteří už ji mají doma. A když máte problém? Prostě ho popíšete, případně přihodíte fotku nebo video, a ostatní vám pomůžou.

Fórum jede non-stop a najdete tu jak rady od profíků z Datartu, tak od běžných uživatelů. Když ale hoří, radši brnkněte přímo na podporu - na to je fórum přece jen pomalejší. Všechny diskuze se ukládají, takže vzniká taková malá encyklopedie řešení.

Lidi tu sdílí i různé vychytávky - třeba jak správně čistit kávovar nebo jak nastavit televizi pro nejlepší obraz. Díky preventivním radám můžete předejít spoustě problémů a prodloužit životnost svých spotřebičů.

Když se zaregistrujete, otevře se vám celý svět možností. Můžete nejen pokládat dotazy, ale taky hodnotit odpovědi ostatních. Systém vás navíc upozorní, když vám někdo odpoví - nemusíte fórum pořád kontrolovat.

A když dojde na reklamace? I s tím vám komunita pomůže. Najdete tu tipy, jak postupovat, na co si dát pozor, a hlavně - nejste v tom sami. Je fajn vědět, že existuje místo, kde se můžete podělit o své trable s technikou a najít pomocnou ruku.

Diskuze o produktech a jejich dostupnosti

Datart fórum je fakt živé místečko, kde se to hemží užitečnými tipy od nakupujících z celé republiky. Lidi si tam navzájem pomáhají najít, kde co seženou, a to je k nezaplacení. Třeba nedávno, když vyšly nové télka od Samsungu a LG - to bylo šílený, jak rychle mizely z pultů! Naštěstí se díky fóru dalo zjistit, kde ještě nějaký kousek mají.

Když přijde řeč na slevy, to je teprve zajímavé čtení. Všichni tam sdílí svoje úlovky a upozorňují na super akce. Kolikrát se stane, že někdo objeví třeba myčku v kamenném obchodě o dva tácy levnější než na webu. To jsou pak informace k nezaplacení, co?

Kapitola sama pro sebe je shánění náhradních dílů. Zkuste někdy sehnat specifický filtr do vysavače - bez pomoci ostatních byste se načekali! Někteří borci tam dokonce radí, jak použít alternativní díly, když ty originální nejsou k sehnání.

Dodací lhůty, to je věčné téma. Nejcennější jsou zkušenosti těch, kteří už si něco koupili a můžou říct, jak to doopravdy funguje. Jestli to fakt přijde do dvou dnů, nebo si počkáte dva týdny.

Vidět je taky rozdíl mezi velkými městy a venkovem. V Praze většinou není problém, ale zkuste něco sehnat třeba v Horní Dolní - to je pak člověk rád za každý tip, kde to mají skladem.

No a když přijde sezóna, to je teprve mazec. V létě všichni shání klimošky, před Vánoci zase hračky a elektroniku. Díky fóru ale víte, kdy vyrazit na nákup, abyste pak nekoukali na prázdné regály.

Moderátoři to tam drží pohromadě a kontrolují, aby informace seděly. Když je nějaký problém, hned se to řeší přímo s obchodem. Díky tomu je fórum fakt užitečný pomocník pro každého, kdo nechce trávit hodiny běháním po obchodech.

Diskuzní fórum Datartu je jako živá knihovna zkušeností, kde každý příspěvek je novým příběhem a každá rada je mostem k lepšímu nákupu

Radmila Procházková

Reklamace a vrácení zboží

Každý z nás se někdy ocitl v situaci, kdy musel řešit reklamaci. V Datartu to naštěstí není žádná věda. Máte plné dva roky na to, abyste mohli reklamovat vadné zboží, a když nakupujete přes jejich e-shop, můžete zboží do 14 dnů vrátit, i když se vám prostě jen přestalo líbit.

Představte si, že jste si koupili novou pračku a po měsíci začne zlobit. Žádný stres! Můžete zajít do jakékoliv prodejny Datartu, klidně i do jiné, než kde jste spotřebič pořídili. Vezměte s sebou účtenku a záruční list - ušetří vám to čas a nervy.

Když je reklamace oprávněná, máte na výběr hned z několika možností: bezplatnou opravu, výměnu za nový kus, nebo vám vrátí peníze. Třeba nedávno kamarádka reklamovala mobil, který se přehříval. Do týdne měla nový, přitom ze zákona má Datart až 30 dní na vyřízení.

Co když jste ulovili super slevu v outletu? I tady platí dvouletá záruka, jen si dejte pozor - škrábance nebo jiné vady, které byly uvedené už při nákupu, samozřejmě reklamovat nemůžete.

Pokud by náhodou reklamaci zamítli a vy s tím nesouhlasili, máte možnost obrátit se na ČOI nebo soud. Ale upřímně? Datart většinou hledá cestu, jak zákazníkovi vyhovět.

Posílat zboží zpět můžete přes PPL nebo Českou poštu. Jen pozor - když vracíte zboží do 14 dnů bez udání důvodu, dopravu platíte vy. Při oprávněné reklamaci už je to ale na náklady Datartu. Peníze vám vrátí stejným způsobem, jakým jste platili.

A ještě jedna praktická rada na závěr - při balení zboží k reklamaci nepodceňujte ochranu. Nikdo nechce řešit, jestli se produkt poškodil až při přepravě. Radši přidat víc bublinkové fólie, než pak zbytečně komplikovat celý proces.

Slevové akce a výhodné nabídky

Kdo by neměl rád pořádné slevy na elektroniku? Datart patří mezi nejoblíbenější e-shopy, kde můžete ulovit skvělé kousky za báječné ceny. Sám jsem si takhle pořídil myčku se slevou 40 % během letního výprodeje a musím říct, že to byla trefa do černého.

Největší žně přicházejí tradičně s Black Friday, to je prostě období, kdy se vyplatí mít připravenou nákupní strategii. Pamatuju si, jak jsem loni vyhlídnul super televizi a díky včasné přípravě jsem ušetřil přes 8 tisíc. Není nad to mít předem jasno v tom, co chcete koupit.

Flash sale akce jsou kapitola sama pro sebe. Tyhle bleskové výprodeje dokážou potěšit parádními slevami, ale musíte být ve střehu. Třeba nedávno se objevil kávovar za polovinu - do hodiny byl pryč. Proto se vyplatí být součástí komunity, která si tyhle tipy předává.

Co se týče rozbaleného zboží, není se čeho bát. Sám mám doma soundbar z výstavky a kromě poškozené krabice byl naprosto v pořádku. Navíc jsem ušetřil třetinu ceny a mám stejnou záruku jako u nového kusu.

Datart klub je další pecka - body naskakují za každý nákup a pak je můžete proměnit ve slevu. Když tohle spojíte s běžnými akcemi, úspora stojí za to. Navíc díky garanci nejnižší ceny máte jistotu, že nepřeplatíte.

A co splátkový prodej bez navýšení? To je vlastně taková třešnička na dortu. Když si dobře rozpočítáte své možnosti, můžete si dopřát i dražší kousky bez zbytečného stresu. Jen to chce zodpovědný přístup a zdravý selský rozum.

Mimochodem, už jste slyšeli o letních výprodejích? To je ideální čas na pořízení ledničky nebo pračky. Zimní měsíce zase přejí nákupu televizí a počítačů. Stačí být trpělivý a sledovat ten správný moment.

Porovnání cen s konkurenčními e-shopy

V dnešní době je srovnávání cen mezi jednotlivými e-shopy naprosto běžnou záležitostí a Datart není výjimkou. Na diskuzním fóru Datartu se často objevují příspěvky zákazníků, kteří porovnávají cenové nabídky s konkurenčními prodejci elektroniky. Nejčastěji se Datart srovnává s velkými hráči na trhu jako jsou Alza, CZC či Mall. Uživatelé fóra pravidelně sdílejí své zkušenosti s cenovým srovnáváním a upozorňují na zajímavé cenové rozdíly.

Zajímavým aspektem je, že Datart často reaguje na konkurenční ceny a přizpůsobuje své nabídky. Mnoho zákazníků využívá garanci nejnižší ceny, kterou Datart nabízí. Pokud najdou stejný produkt u konkurence levněji, mohou tento rozdíl reklamovat a Datart jim nabídne stejnou nebo dokonce nižší cenu. Tato strategie se na fóru setkává s pozitivními ohlasy, především díky své transparentnosti a jednoduchosti procesu.

V diskuzích se také často objevují zmínky o sezónních výprodejích a akcích, kdy se cenové rozdíly mezi jednotlivými e-shopy výrazně mění. Zákazníci si všímají, že Datart často nabízí exkluzivní akce na vybrané produkty, které nejsou k dispozici u konkurence. Například při Black Friday nebo předvánočních výprodejích bývají některé položky cenově výhodnější než u ostatních prodejců.

Významným tématem v diskuzích je také porovnávání dodatečných služeb v ceně produktu. Zatímco některé e-shopy nabízejí nižší základní cenu, Datart často zahrnuje do ceny nadstandardní služby jako prodlouženou záruku, pojištění produktu nebo dopravu zdarma. To komplikuje přímé cenové srovnání, protože je potřeba zohlednit celkovou hodnotu nabídky.

Na fóru se pravidelně objevují i zkušenosti s cenovými srovnávači jako Heureka nebo Zboží.cz. Uživatelé upozorňují, že ne vždy jsou ceny na těchto platformách aktuální, a doporučují ověřovat finální cenu přímo na webu Datartu. Někteří zákazníci také sdílejí své strategie, jak sledovat vývoj cen v čase a kdy je nejvhodnější doba k nákupu konkrétního produktu.

Důležitým aspektem cenového srovnávání je také dostupnost zboží. Zákazníci na fóru často zmiňují, že i když konkurence může nabízet nižší cenu, není schopna garantovat rychlé dodání nebo nemá produkt skladem. Datart v tomto ohledu těží ze své kombinace e-shopu a kamenných prodejen, což umožňuje rychlejší dostupnost zboží i možnost osobního odběru.

V neposlední řadě se na fóru diskutuje o věrnostním programu Datartu a jeho vlivu na konečnou cenu. Pravidelní zákazníci mohou díky nasbíraným bodům a speciálním nabídkám dosáhnout výhodnějších cen než u konkurence, což je třeba brát v úvahu při celkovém cenovém srovnání. Tato přidaná hodnota věrnostního programu je často zmiňována jako důvod, proč zákazníci preferují nákup v Datartu i přes případně mírně vyšší základní ceny.

Doprava a možnosti vyzvednutí zboží

V rámci služeb poskytovaných společností Datart mají zákazníci k dispozici několik způsobů, jak získat své objednané zboží. Standardní doručení prostřednictvím přepravních společností PPL a DPD je k dispozici po celé České republice s doručením obvykle následující pracovní den. Přepravci doručují zásilky v pracovních dnech mezi 8:00 a 18:00 hodinou, přičemž řidič vždy předem kontaktuje příjemce telefonicky.

Pro větší spotřebiče a televizory nad 43 palců je k dispozici nadstandardní služba doručení s odvozem starého spotřebiče a instalací nového. Tato prémiová služba zahrnuje vynesení zboží až do bytu či domu, jeho základní zapojení a případně i ekologickou likvidaci starého spotřebiče. Je třeba počítat s tím, že tento typ doručení může trvat 2-5 pracovních dnů v závislosti na vytíženosti dopravců a vzdálenosti od centrálního skladu.

Velmi oblíbenou možností je osobní odběr na kterékoliv pobočce Datart. Zákazníci si mohou vybrat z více než 100 prodejen po celé republice, kde si mohou své zboží vyzvednout již za 1 hodinu od objednání, pokud je skladem přímo na vybrané prodejně. V případě, že je nutné zboží na prodejnu převézt z centrálního skladu, trvá příprava 1-3 pracovní dny. Výhodou osobního odběru je možnost si zboží před převzetím prohlédnout a zkontrolovat, případně se poradit s personálem o jeho používání.

Pro obyvatele Prahy a okolí nabízí Datart expresní doručení do 3 hodin od objednání. Tato nadstandardní služba je dostupná ve vybraných částech hlavního města a blízkém okolí, přičemž objednávku je nutné zadat do 17:00 v pracovní den. Kurýr v tomto případě kontaktuje zákazníka bezprostředně po převzetí zásilky a domluví s ním přesný čas doručení.

Výdejní boxy představují další moderní způsob vyzvednutí objednávky. Datart spolupracuje se sítí AlzaBoxů a Zásilkoven, díky čemuž mají zákazníci k dispozici tisíce výdejních míst po celé republice. Výhodou je non-stop provoz a možnost vyzvednout si zásilku kdykoliv během 24 hodin. Po uložení zásilky do boxu přijde zákazníkovi SMS s kódem pro vyzvednutí.

V případě reklamace či vrácení zboží je možné využít všech výše zmíněných způsobů dopravy. Nejjednodušší je osobní předání na kterékoliv prodejně Datart, kde pracovníci pomohou s vyřízením všech formalit. Při využití přepravní služby je důležité zboží řádně zabalit a přiložit všechny potřebné dokumenty. Datart nabízí možnost bezplatného vrácení zboží do 14 dnů od nákupu, přičemž náklady na dopravu při vrácení nese zákazník.

Platební metody a jejich spolehlivost

V současné době nabízí Datart zákazníkům několik možností, jak zaplatit za své nákupy, přičemž každá z těchto metod má své specifické výhody i případná úskalí. Nejčastěji využívanou metodou je bezesporu platba kartou online, která je oblíbená především díky své rychlosti a pohodlnosti. Zákazníci mohou použít jak debetní, tak kreditní karty všech hlavních poskytovatelů. Zabezpečení těchto transakcí je na vysoké úrovni, využívá se standardní 3D Secure ověření.

Další velmi spolehlivou možností je bankovní převod, který preferují zejména zákazníci, kteří upřednostňují tradiční způsoby platby. Při platbě převodem je důležité správně uvést variabilní symbol, který obdržíte po dokončení objednávky. Někteří zákazníci v diskuzním fóru Datartu uvádějí, že jim vadí nutnost čekat na spárování platby, což může trvat až 24 hodin.

V kamenných prodejnách Datartu je samozřejmostí možnost platby v hotovosti, která je stále populární především u starší generace zákazníků. Zajímavou alternativou je také platba na splátky, kterou Datart poskytuje ve spolupráci s několika finančními institucemi. Důležité je zmínit, že schválení splátkového prodeje probíhá obvykle během několika minut přímo na prodejně.

V poslední době získává na popularitě také možnost platby přes různé digitální peněženky a mobilní aplikace. Tyto metody jsou oblíbené především mezi mladšími zákazníky, kteří oceňují jejich rychlost a jednoduchost. Na diskuzním fóru Datartu se objevují převážně pozitivní zkušenosti s těmito platebními metodami, i když občas se vyskytnou technické problémy při propojení s bankovními účty.

Specifickou kategorií je dobírka, která je stále využívána především při objednávkách do menších měst a obcí. Někteří zákazníci v diskuzích uvádějí, že jim tento způsob platby přináší větší jistotu, protože mohou zkontrolovat zásilku před zaplacením. Na druhou stranu je třeba počítat s dodatečným poplatkem za dobírku.

Pro pravidelné zákazníky Datartu může být zajímavá také možnost platby přes věrnostní program, kde lze využít nasbírané body nebo speciální kupóny. Tento systém je propojen s online účtem zákazníka a nabízí přehlednou historii všech transakcí. V diskuzním fóru se často objevují dotazy ohledně načítání bodů a jejich následného uplatnění, na které zaměstnanci Datartu obvykle promptně reagují.

Z hlediska bezpečnosti jsou všechny nabízené platební metody na vysoké úrovni. Datart využívá moderní šifrovací protokoly a pravidelně aktualizuje své bezpečnostní systémy. Případné problémy s platbami jsou řešeny prostřednictvím zákaznické podpory, která je dostupná jak telefonicky, tak přes online chat nebo přímo na diskuzním fóru. Většina zákazníků v diskuzích oceňuje profesionální přístup při řešení případných potíží s platbami.

Novinky v sortimentu Datartu

V posledních týdnech jsme zaznamenali významné rozšíření sortimentu v prodejnách i e-shopu Datart. Mezi nejvýznamnější novinky patří nová řada televizorů Samsung Neo QLED 2025, která přináší vylepšený obrazový procesor a ještě lepší podání barev. Zákazníci oceňují především modely QN95D a QN90D, které nabízejí špičkový jas a kontrast díky mini LED podsvícení.

V segmentu domácích spotřebičů stojí za pozornost nová generace praček a sušiček značky LG s umělou inteligencí, které dokáží automaticky rozpoznat typ prádla a optimalizovat prací cyklus. Tyto modely jsou nyní dostupné ve všech kamenných prodejnách Datartu a těší se velkému zájmu zákazníků, kteří oceňují především úsporu energie a šetrnost k textiliím.

Datart také výrazně posílil nabídku v kategorii chytré domácnosti. Nově v sortimentu najdeme kompletní ekosystém produktů Philips Hue, včetně venkovního osvětlení a nejnovějších modelů světelných pásků. Významnou novinkou je také rozšířená nabídka chytrých zámků a bezpečnostních kamer od renomovaných výrobců jako Arlo, Ring a Netatmo.

V oblasti mobilních telefonů přibyly do nabídky nejnovější modely značky Nothing, které zaujmou především mladší generaci svým unikátním designem a průhledným tělem. Současně Datart rozšířil nabídku příslušenství pro mobilní telefony o nové produktové řady značek Belkin a Native Union, které kombinují prémiové materiály s praktickou funkcionalitou.

Pro milovníky kávy připravil Datart rozšířenou nabídku automatických kávovarů De'Longhi a Sage, včetně nových modelů s integrovanými mlýnky na kávu a možností přípravy alternativních mléčných nápojů. Zajímavostí je také nová řada příslušenství pro přípravu kávy, včetně profesionálních tamperů a precizních váh.

V kategorii gaming došlo k významnému rozšíření nabídky herních monitorů. Nově jsou k dispozici modely s obnovovací frekvencí až 360 Hz a podporou technologií NVIDIA G-Sync Ultimate. Sortiment byl také doplněn o nové herní židle značky Secretlab a profesionální streamovací vybavení od Elgato.

Datart nezapomíná ani na segment audio techniky, kde představil novou kolekci prémiových sluchátek Sony s pokročilým potlačením hluku a podporou prostorového zvuku 360 Reality Audio. Současně byla rozšířena nabídka reproduktorů pro domácí kino, včetně nových soundbarů Samsung s technologií Q-Symphony.

V kategorii péče o tělo a zdraví přibyly do sortimentu nové modely elektrických zubních kartáčků Oral-B iO s umělou inteligencí a pokročilým sledováním čištění zubů. Nabídka byla také rozšířena o nové masážní přístroje Theragun a chytré osobní váhy Withings s měřením složení těla.

Hodnocení služeb jednotlivých poboček

V rámci diskusního fóra obchodu Datart se často setkáváme s různorodými zkušenostmi zákazníků napříč jednotlivými pobočkami. Zatímco některé prodejny si získaly vynikající reputaci díky profesionálnímu přístupu personálu, jiné čelí kritice kvůli nedostatkům v zákaznickém servisu. Například pobočka na Praze 4 je zákazníky často chválena za rychlé vyřizování reklamací a ochotný personál, který dokáže poradit i s technicky náročnějšími dotazy. Naproti tomu pobočka v Brně-Králově Poli se potýká s kritikou ohledně dlouhých čekacích dob a občasné neprofesionality některých zaměstnanců.

Významným faktorem při hodnocení poboček je dostupnost zboží na skladě. Zákazníci oceňují, když si mohou vybrané produkty osobně prohlédnout a ihned odnést. Ostravská pobočka v nákupním centru Forum Nová Karolina je v tomto ohledu hodnocena velmi pozitivně, především díky rozsáhlému skladovému zázemí a pravidelné aktualizaci dostupnosti zboží v systému. Plzeňská pobočka zase boduje u zákazníků díky nadstandardnímu servisu při instalaci velkých spotřebičů a vstřícnému přístupu při řešení případných problémů.

Mnozí zákazníci v diskuzích zmiňují důležitost předprodejního poradenství. Liberecká pobočka je často vyzdvihována právě kvůli zkušeným prodejcům, kteří dokáží nabídnout relevantní alternativy a nezaměřují se pouze na nejdražší produkty. Podobně je na tom i pobočka v Českých Budějovicích, kde zákazníci chválí zejména osobní přístup a ochotu věnovat dostatek času výběru vhodného produktu.

Reklamační proces je dalším klíčovým aspektem hodnocení poboček. Hradecká pobočka si vysloužila pozitivní reference díky transparentnímu a rychlému vyřizování reklamací, zatímco pobočka v Olomouci čelí kritice kvůli zdlouhavému procesu a nedostatečné komunikaci se zákazníky během reklamačního řízení. Důležitým faktorem je také přístup k řešení nestandardních situací, kdy například zboží dorazí poškozené nebo nefunkční.

V diskuzích se také často objevují komentáře týkající se prostředí prodejen. Moderní pobočky v nových nákupních centrech, jako například ta v Praze na Chodově, získávají body za přehledné uspořádání, dostatek prostoru pro testování produktů a příjemné prostředí. Naopak některé starší pobočky jsou kritizovány za stísněné prostory a nedostatečnou prezentaci zboží.

Zákazníci také hodnotí dostupnost doplňkových služeb, jako je možnost splátkového prodeje, prodloužená záruka nebo doprava zboží. Pardubická pobočka je často zmiňována jako příklad dobré praxe, kde veškeré tyto služby fungují bez problémů a personál je dokáže srozumitelně vysvětlit. Některé menší pobočky však v tomto ohledu zaostávají, což se odráží v celkovém hodnocení zákaznické spokojenosti.

Publikováno: 28. 10. 2025

Kategorie: Technologie