Jak velká dávka alkoholu je pro člověka nebezpečná?

Zejména mladí lidé, kteří o víkendech holdují pití alkoholu, si koledují o poškození mozku. Nedávný výzkum vedený odborníky z Cincinnatské univerzity zjistil, že alkohol ničí vyvíjející se mozkové buňky. Podle Tima McQueenyho, který se podílel na výzkumu, nezáleží na tom, o jaký druh alkoholu jde. „Lidé pořád žijí v omylu, že jen tvrdý alkohol je tu za toho špatného. Jenže pro mozkové buňky je jedovatý jakýkoliv alkohol,“ citovala McQueenyho agentura Reuters. Vědci i určili rizikové množství, při němž dochází k postupnému odumírání buněk. To je stanoveno na čtyři a víc nápojů u žen, pět a víc u mužů. Jeden nápoj přitom definují jako 354 mililitrů piva, 44 mililitrů tvrdého alkoholu a 147 mililitrů u vína. Nejohroženějšími jedinci jsou prý hlavně mladí lidé, kteří hojně popíjejí alkohol. Vědci zkoumali vliv alkoholu na 29 vybraných jedinců a zjistili, že u nich dochází ke změnám v té části mozku, která zodpovídá za pozornost, rozhodování a plánování. Nicméně pokud to s alkoholem nebudete dlouhodobě přehánět, nemusíte se ničeho obávat. Mozek je totiž schopný regenerace, takže pokud si alespoň občas dáte delší pauzu bez alkoholu, mozkové buňky se začnou postupně obnovovat.
Našli jste v článku chybu?

Publikováno: 05. 07. 2011

Kategorie: Objevy | Zajímavosti