Byl obraz Panny Marie Guadalupské namalován lidskou rukou?

Známý obraz Panny Marie Guadalupské z 16. století, který měl údajně vzniknout zázračným způsobem jako důkaz zjevení Panny Marie, vyvolal před časem vědeckou senzaci. Zkoumali ho totiž odborníci z laboratoří NASA a zjistili řadu skutečně pozoruhodných věcí. Asi největší překvapení přinesla jeho oftalmologická prohlídka a vyšetření fonendoskopem.  Podle některých jde o skutečný zázrak a zcela neuvěřitelné provedení, které přesahuje možnosti lidské techniky. Nejpodivuhodnější je oko Panny Marie, které se chová jako živé. Oční specialisté zjistili, že sítnice reaguje na přibližující se světlo stejně jako sítnice lidského oka - když na ni dopadne světlo oftalmoskopu, zornička se stejně jako u živého člověka zmenší a při oddálení světla se naopak rozšíří. To ale není všechno. Teplota plátna, na kterém je obraz namalován, odpovídá teplotě lidského těla (36,6 ° C). Velké překvapení vyvolalo i vyšetření fonendoskopem. Pod opaskem oděvu Panny Marie (znázorňujícím její těhotenství) jsou zřetelně slyšitelné údery srdce, konkrétně 115 úderů za minutu, což odpovídá tlukotu srdce dítěte v děloze. Videozáběry pak na tom samém místě ukázaly pohyby plodu krátce před porodem. Jsou tu i další zajímavosti. Obraz vznikl údajně na plášti indiána Juana Diega z agávové látky. Neexistuje na něm podmalba ani podklad, ani ochranná laková vrstva. Vzhledem k absenci ochranných prvků se měl obraz správně rozpadnout už před staletími - životnost neošetřeného materiálu dosahuje totiž maximálně 40 let. Obraz byl navíc dlouhodobě vystaven kouři svíček, dotekům poutníků a dalším znečištěním, a přesto si zachoval původní svěžest. Je dokonce vytvořen tak, že využívá hrubý vzor tkaniny k docílení prostorové hloubky obličeje. Velkou záhadou jsou také barvy, kterými byl obraz namalován. Podle dostupných analýz se na Zemi nevyskytují - nejde o barvivo rostlinného ani živočišného či nerostného původu. Barvy jsou navíc stále jako živé. Prostřednictvím laseru bylo navíc vidět, že barvy textilie jsou těsně nad plátnem, aniž by se ho dotýkaly. Po nasvícení nebyly na látce zjištěny ani žádné předběžné kresby, jak je u mistrů běžné. Obraz byl zhotovený přímo a bez oprav, přitom na něm nejsou patrné žádné tahy štětcem. Rovněž technika kladení barev je v dějinách malířství neznámá. Zdroj: segodnya.ua