Rusko bylo zasaženo meteoritickým rojem

Událost, kterou známe z katastrofických filmů, se opravdu stala. Dnes ráno vyděsil roj meteoritů obyvatele ruského Jekatěrinburgu, Tjumeně a Čeljabinsku a pustošil dokonce i v Kazachstánu. Spekuluje se, že může mít spojitost s asteroidem 2012 DA14, který má dnes kolem 21. h našeho času prolétnout v těsné blízkosti Země.

ZAJÍMAVÝ PŘÍMÝ PŘENOS SLEDOVANI DA14 JE NA TN.CZ

• jindrich77

ono toho bude na netu hodně :o) .

tady to vypada jakoby byla valka…

když ono je v každém příspěvku něco noveho…

• jindrich77

omlouvám se,ale ještě jedno dobré videjko???

tak ještě tady je neco…

• jindrich77

Tady je toho k videni jeste vic :o) .

• jindrich77

Ta videa co tu jsou jsou fakt dobrá.Ještě by me zajímalo jak to vypadalo na místě dopadu.Jsem zvědavý jestli se to dostane do hlavních zprav.Já si myslim,že ne.Každopadně uvidíme co se na netu a youtube ještě najde.Jinak i já si myslím,že kdyby na nás letěl fakt nějaky asteroid který nás muže trefit,TAK NÁM NIKDO NIC NEŘEKNE.

• nocomment

Si myslíš,že kdyby na nás měl letět nějaký asteroid a vlády by to věděli ,tak že nám nic neřeknou ??? PFFF Kdyby se celé lidstvo blížilo k záhubě tak si piš! ,že by nám to řekli! omg …

• jindrich77

Vzdyt oni uplne presne nic nevedi.nejdrive vazil DA14 160 000 tun a ted ma jiz 400 000 tun.
        Bylo by jen dobre kdyby nas informovali.do ted ovsem vetsinu veci vlády taji a nebo mlží.

• kamaka

Ale no ták 400 000 tun, jak jsi na to přišel? Pokud má průměrnou hustotu, kterou tyhle tělesa mají t.j. 3500kg/m3 tak váží nejvíc 170 000 tun. :))

• jindrich77

Tech 400 000 tun je fakt blbost.neco jsem spatne pocholil asi na CNN.DA14 je pryc, tak co nas ceka dale :-) ?!

• ses

to fakt ne :D :D jakej by to melo smysl? rikat to 7mld stadu ovci?

proč furt do toho taháte vlády? těm je to u zadku. Asi jste si nevšimli že tyto tělesa dřív než NASA objeví amatérští astronomové, a až pak do toho vstupuje NASA. NASA na tohle fakt peníze nemá.

Pana Kamaka mě skutečně neskutečně prekvapuje, že by lepší já bylo probuzeno? :-) jen v tom vydržet.

• mates

Jo jo jo jo jo:D luxus ale chtělo by to větší:Dhahahahahaha

• Kamil Kotek

Co když je to jen Jakoby „Smetí“ z toho asteroidu? myslím tím,že ten udajný asteroid je mnohem větší než napsala nasa a media?..
    všem je asi jasný že i kdyby nás měl ten asteroid všechny vyhubit tak by nám nic neřekli aby nevypukla panika..
    (není to nějakej poplach,prostě jen teorie :D )

• Výborně… konečně se stejnou teorií jako já :D

• kamaka

Ten údajný asteroid není mnohem větší než napsala NASA a média. To se dá spolehlivě zjistit a ověřit. A o žádné „Smetí“ z toho asteroidu se nejednalo protože šlo o těleso, možná co do velikosti srovnatelné s 2012 DA14, ale které s ním nemělo vůbec nic společného.

• Majk

Vím že tak velký asteroid by neměl jít na obloze přehlídnout, ale bude viditelný na naší obloze když je vlká oblačnost ?

• Ondra

Ten meteorit co nás má minout je maličký ten bys viděl až kdyby vstoupil do atmosféry :))

• kamaka

Ten asteroid právě proto, že je tak malý jen 45 metrů volným okem vidět nepůjde!!
      Musel by jsi mít alespoň triedr a stejně by jsi v něm viděl jen velmi zvolna se pohybující hvězdu. Nic víc.

• Komedie

„VODBORNÍÍÍÍÍÍCI“ : „VÍME NA VÍCE NEŽ 100%, ŽE 15.2.13 NEHROZÍ NAPROSTO ŽÁDNÉ NEBEZPEČÍ“

• kamaka

Však taky nehrozí, tohle s asteroidem 2012DA14 nemá vůbec nic společného. Tohle mělo naprosto odlišnou dráhu.

• Komedie

15.2. ŽÁDNÉ NEBEZPEČÍ NEHROZÍ , jestli pro teeb není nebezpečný asteroiďíky svištící kolem hlavy a padající na budovy kolem tebe tak si INTERNTEM ZOCELENEJ TERMINÁTOR!! :D :D

• kamaka

O tomto podle nejnovějších údajů asi 15m tělese nikdo nevěděl a vůbec nesouvisí s asteroidem 2012 DA14, který má dnes večer proletět kolem Země a od kterého nám ŽÁDNÉ NEBEZPEČÍ NEHROZÍ!! a ten jsem měl já na mysli. Takže je to až neuvěřitelná náhoda, že se v jeden den stanou na sobě nezávislé podobné události.:))

hmmm :-))))))))))))) náhoda.

• Mat

Klidně může v jeden den proletět kolem Země několik takových miniplanetek, jako ta, co spadla do Ruska a my budem rádi, když si dodatečně všimnem aspoň jedné… Objevy v této velikostní kategorii jsou dosud jen dílem náhody a to ještě v době, kdy ta tělíska prolétají blízko Země. Prostě kdyby ten štěrk do nás nenapálil, možná by o něm nikdo ani nevěděl do teď… Program vyhledávání NEO není na takové smetí vybavený. Nezbývá než doufat, že si to vlády uvědomí a pustí víc peněz do těchto programů dřív, než je další takový „kamínek“ přesvědčí zabitými lidmi v nějaké velké aglomeraci.

• szaszfali

tak uvidime dneska o 21:00 akoze neviem preco neupozornili obyvatelov …… to fakt keby neviem co by sa blizilo tak to nepovedia …… chcel by som to vidiet na vlastne oci :D samozrejme mi je luto zranenych :/

• kamaka

Nevíš proč neupozornili obyvatele? Protože tohle se dopředu zjistit prostě nedá. Dá se to to dohledat až dodatečně po vyhodnocení celého dopadu. Takové případy se už v minulosti staly, že dopadající meteorit zranil člověka. Na obrázku je případ kdy meteorit prorazil střechu domu a v něm zranil ženu. Bylo to v roce 1954 to ještě NASA nebyla.